ویژگی های منحصر به فرد کنسول بازی پلی استیشن ۵

۴۵ بازديد

PlayStation 5 (PS5) یک کنسول بازی ویدیویی خانگی است که توسط Sony Interactive Entertainment ساخته شده است. PS5 در سال 2019 به عنوان جانشین پلی استیشن 4 اعلام شد ، PS5 در 12 نوامبر سال 2020 در استرالیا ، ژاپن ، نیوزیلند ، آمریکای شمالی و کره جنوبی منتشر شد و یک هفته بعد در سراسر جهان عرضه شد. PS5 به همراه کنسول های Xbox Series X و Series S مایکروسافت که در همین ماه منتشر شد ، بخشی از نسل نهم کنسول های بازی ویدیویی است.
اگر شما از آن دسته افرادی باشید که بازی با کنسول بازی PS4-Pro را تجربه کرده پس این احتمال وجود دارد که با خود فکر کنید نمیتواند فرق آنچنانی بین ps4-pro و ps5 وجود داشته باشد و کسانی دنبال خرید ps5 هستند آن هایی هستند که فقط قصد دارند جدیدترین مدل کنسول بازی را داشته باشند. در حالی که اینطور نیست. تکنولوژی که شرکت سونی در ps5 به کار برده یک تکنولوژی خارق العاده است. یکی از برتری های ps5 نسبت به ps4 تغییرانی است که در دسته آن ایجاد شده. کنترلر ps4 دارای تکنولوژی Dual Shock است ولی کنترلر ps5 دارای تکنولوژی dual sense است و شما فقط زمانی اندازه این تفاوت را متوجه خواهید شد که حداقل یک بار با هر دو کنترلر بازی کرده باشید.
در ps5 مدل استاندارد شامل یک درایو دیسک نوری سازگار با دیسک های Blu-ray Ultra HD است ولی نسخه دیجیتال فاقد این درایو است و به شما اجازه می دهد به عنوان یک مدل کم هزینه برای کسانی که ترجیح می دهند بازی ها را از طریق بارگیری دیجیتالی خریداری کنند ، باشد. این دو نوع به طور همزمان راه اندازی شد.

ویژگی های اصلی سخت افزاری PlayStation 5 شامل یک درایو حالت جامد است که برای پخش جریانی داده های پرسرعت تنظیم شده و امکان پیشرفت چشمگیر در عملکرد ذخیره سازی را فراهم می کند ، پردازنده گرافیکی AMD با قابلیت نمایش وضوح 4K با حداکثر 120 فریم در ثانیه ، ردیابی اشعه با سرعت سخت افزار برای واقع گرایانه نور و بازتاب ، و Tempest Engine امکان جلوه های صوتی سه بعدی را با سرعت سخت افزار فراهم می کند. از دیگر ویژگی ها می توان به کنترلر DualSense با بازخورد لمسی و سازگاری عقب با اکثر بازی های پلی استیشن 4 و پلی استیشن VR اشاره کرد.

معمار اصلی خط کنسول پلی استیشن ، مارک سونی ، یک چرخه بازخورد دو ساله پس از راه اندازی پلی استیشن 4 اجرا کرد. این مستلزم بازدید منظم از توسعه دهندگان شخص اول سونی در بازه های زمانی دو ساله است تا دریابد که آنها چه نگرانی ها یا کاستی هایی دارند. در سخت افزار کنونی سونی و اینکه چگونه می توان چنین سخت افزاری را در تازه سازی کنسول یا برای نسل بعدی بهبود بخشید، این بازخورد در اولویت های تیم توسعه کنسول قرار گرفت. در توسعه پلی استیشن 5 ، مسئله اصلی طولانی بودن بارگذاری بازی ها بود. این امر بر اساس اندازه داده های بارگیری شده در بازی ، موقعیت فیزیکی داده ها در محیط ذخیره سازی و تکثیر داده ها در سراسر رسانه به منظور کاهش زمان بارگذاری است. یک هدف مهم یافتن راه هایی برای کاهش زمان بارگیری بود ، به ویژه در بازی هایی که با حرکت بازیکن در دنیای بازی ، مناطق جدید بازی را پخش یا بار می کنند.

جیم رایان ، مدیرعامل Sony Interactive Entertainment اظهار داشت که سونی در مورد امکان دستیابی به یک نسخه "با قیمت پایین و کاهش مشخصات" پلی استیشن 5 تحقیق کرده است ، مانند کاری که مایکروسافت با Xbox Series X خود و همتای کم مصرف خود Xbox سری S؛ انجام داده است و نتیجه گرفتند که چنین کنسول هایی خوب نیستند و خیلی زود منسوخ می شوند

بازاریابی و انتشار

Cerny اولین بار بصورت عمومی کنسول جدید را در مصاحبه با مجله Wired در آوریل 2019 توصیف کرد. در اوایل سال 2019 ، گزارش مالی سونی برای سه ماهه منتهی به 31 مارس 2019 ، تأیید می کند که سخت افزار نسل جدید در حال توسعه است اما زودتر از آوریل 2020 ارسال نمی شود. در دومین مصاحبه مجله Wired در اکتبر 2019 ، سونی گفت که قصد دارد کنسول نسل بعدی خود را تا پایان سال 2020 به سراسر جهان ارسال کند. مشخصات سخت افزاری فعلی در اکتبر 2019 فاش شد.  در CES 2020 ، سونی از آرم رسمی این پلتفرم رونمایی کرد که از سبک مشابه مینیمالیستی کنسول ها و مارک های قبلی PlayStation پیروی می کند.  مشخصات کامل در یک ارائه آنلاین توسط Cerny ارائه شد و توسط Sony و Digital Foundry در 18 مارس 2020 منتشر شد.  Digital Foundry با سرنی مفصل صحبت کرد و "غواصی عمیق" را در 2 آوریل منتشر کرد.

 یک ویترین بزرگ کتابخانه بازی برای 4 ژوئن سال 2020 برنامه ریزی شده بود ، اما به دلیل اعتراضات جورج فلوید به 11 ژوئن موکول شد. این ارائه همچنین اولین نمایش سخت افزار خارجی کنسول بود.
روشنایی رویداد در مقر SIE در شب 8 نوامبر ، چهار روز قبل از راه اندازی 12 نوامبر 2020 تنظیم می شود.

سونی قصد داشت پلی استیشن 5 را تا پایان سال تعطیلات سال 2020 راه اندازی کند. تاریخ و قیمت گذاری به عنوان بخشی از نمایش ویترین بازی در 16 سپتامبر 2020 تأیید شد. تاریخ اکران در استرالیا ، ژاپن ، نیوزیلند ، آمریکای شمالی و کره جنوبی در 12 نوامبر سال 2020 و در بیشتر نواحی دیگر جهان در 19 نوامبر سال 2020 تأیید شد.
انتشار PlayStation 5 در هند به تأخیر افتاد و منجر به گمانه زنی ها شد که دلیل اختلاف یک مارک تجاری است. نام "PS5" توسط شخص دیگری به مدت کوتاهی مارک تجاری شد. سرانجام اختلاف حل شد و سیستم در 2 فوریه 2021 در آنجا منتشر شد. این کنسول در اندونزی در 22 ژانویه 2021 راه اندازی شد. این سیستم قرار است در سه ماهه دوم سال 2021 در چین راه اندازی شود.
این کنسول با دو مدل راه اندازی شد: نسخه پایه با درایو دیسک نوری سازگار با Blu-ray Ultra HD برای پشتیبانی از بازی خرده فروشی در کنار توزیع آنلاین از طریق فروشگاه PlayStation ، و نسخه کم هزینه دیسک دیسک و حفظ پشتیبانی بارگیری دیجیتال.پس از ارائه 16 سپتامبر 2020 ، سونی اظهار داشت که پیش فروش این کنسول قرار است روز بعد در خرده فروشی های مختلف آغاز شود. با این حال ، بسیاری از خرده فروشان در ایالات متحده و انگلستان عصر همان روز پیش فروش سفارشات خود را آغاز کردند و باعث عجله در پیش خریدها شدند .سونی به دلیل این حادثه در 19 سپتامبر سال 2020 عذرخواهی کرد و قول داد که تحویل بیشتر قبل از سفارش را در روزهای آینده افزایش دهد و سهام را تا پایان سال افزایش دهد.

تخته نرد

تکنیک ها و استراتژی های بردن بازی تخته نرد

نکته مهم در بردن بازی تخته نرد این است که پی ببرید تکنیک ها و استراتژی ها چگونه به بهترین نحو در مقابل حریف شما کارساز است. هرچه به عنوان بازیکن تخته نرد تجربه و دانش بیشتری داشته باشید به آسانی متوجه می‌شوید چه راهکاری مفید و ثمربخش است. جهت بهبود بازی تخته نرد خود باید از شناخت قوانین و استراتژی هایی مثل دوبل کردن! نگه داشتن و ضربه زدن به نفع بازی خود استفاده کنید و دانش خود را در جهت بهبود بازی تخته نرد با خواندن مطالب سایت ما و بازی کردن زیاد افزایش دهید.

اولین روش از سه روش حرفه ای برای برنده شدن بازی تخته نرد: بردن!

  • شناخت قوانین بازی تخته نرد

درک قوانین بازی تخته نرد احتمال برد را برای شما افزایش می‌دهد. اگر در بازی تخته نرد مبتدی هستید اطمینان یابید که قوانین را به خوبی میشناسید. (لینک آموزش گام به گام) این میتواند برای شما سودمند باشد و یا اگر قوانین کمی گیج کننده بنظر می رسد سعی کن از مربیان و افراد با تجربه بپرسید و یا با ما در میان بگذارید تا کارشناس های ما شما را راهنمایی نمایند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.